Η Αντιγόνη Γαϊτανά είναι δραματουργός και σκηνοθέτης στον χώρο της όπερας και εργάζεται μόνιμα στο τμήμα υπερτίτλων της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης. Την γοητεύει ιδιαίτερα η αφήγηση ιστοριών και η αλληλεπίδραση με το κοινό μέσω της συγγραφής και της σκηνοθεσίας. Ως δραματουργός έχει συνεργαστεί με σημαντικά μουσικά ιδρύματα στη Νέα Υόρκη (New York University, The Mannes Opera, Manhattan School of Music, National Sawdust), φεστιβάλ (Opera Saratoga, Prototype, Time’s Arrow) και opera companies (Cantanti Project, Dell’arte Opera, Regina Opera) και έχει διατελέσει μέλος της κριτικής επιτροπής του διαγωνισμού Frontiers της Fort Worth Opera στο Τέξας. Η πιο πρόσφατη συνεργασία της ως δραματουργός είναι με τη συνθέτη Μαρία Δελή στο έργο Μαρτυρίες Μαρτυρίων.
Το 2016 πραγματοποίησε την πρώτη της σκηνοθεσία στη Νέα Υόρκη παρουσιάζοντας την Alcina του Handel. Το 2017, μαζί με τον σύζυγό της, πιανίστα και μουσικό εκγυμναστή τραγουδιστών Χρήστο Μαρίνο, ξεκίνησαν το εργαστήρι Colla Voce για λυρικούς τραγουδιστές και πιανίστες που ενδιαφέρονται για τη συνοδεία και μουσική προετοιμασία τραγουδιστών. Στα πλαίσια του εργαστηρίου διδάσκει ερμηνεία του κειμένου και τεχνικές προσέγγισης των ρόλων. Έχει κάνει, επίσης, τη δραματουργική προετοιμασία και τη σκηνοθεσία για την ελληνική πρεμιέρα της όπερας Riders to the Sea του Ralph Vaughan Williams (2017) και την κωμική όπερα L'île de Tulipatan του Jacques Offenbach (2018). Ποιήματά της έχουν μελοποιηθεί από την Άννα Μουζάκη (Hani Nur, Carnegie Hall Lullaby Project και El Sistema Greece, ΚΠΣΙΝ 2018), τον Δημήτρη Τερζάκη (2 Ναναρίσματα για τη Συρία, 2020) και τον Παναγιώτη Θεοδοσίου (Ικεσία και Απόκριση, 2020). Πρόσφατα ολοκλήρωσε το πρώτο της λιμπρέτο, ενώ παράλληλα ασχολείται με τη συγγραφή άρθρων για το θέατρο και την όπερα σε συνεργασία με το διεθνές διαδικτυακό περιοδικό The Theatre Times και το ελληνικό περιοδικό Κρυστάλλινη Φαρέτρα. |